香港淪陷缺米缺糧

香港淪陷缺米缺糧

吳瑞卿旁白:
第二次大戰香港淪陷是香港人的悲慘的歷史。杜煥記憶和描述非常生動。日本攻打香港,英軍未投降之前,缺米缺糧。失明的杜煥就是靠街坊幫助渡過日子。淪陷之前幾天他更曾經跟隨朋友到尖沙咀太古倉搶米。

杜煥講話:

唉!就在港九兩地過了三年零八個月哩,真係好慘,點慘法?事故太多,變遷甚大呀。嗱,頭一次,咁初期無米賣啦,在我哋更慘啦,係好彩,生來我哩,係油麻地,幸得有咁多熟街坊及各人;好彩貴人幫助,咁哩,得以維持生命啦。唉!捱到正月米單一上,每人有半斤米一日呀,咁市面上各人暫時漸漸一路平安嘞,已度過嘞。喺嘞,一到六月十二,蓬聲就響喎,響乜嘢呀?演習呀,宣佈一比四呀。慘啦,又次街頭街尾啲餓殍滿佈喇。唉!又一輪恐慌,咁就捱啦,捱到年尾漸漸平安嘞,市面人心暫定嘞。 好!一過一九四三年,七月一號又次變遷囉,平安定咗啫,不下都係幾個月,七八個月,蓬!一式化,抵制港紙,要沒收!喺啦,搞到萬物即刻就起三倍嘞。喺囉,搞到滿 …… 又試不過一星期唔夠,又試滿佈呀餓殍在街頭。講到廟 …… 我哋所見者哩,廟街嗰列呀,但凡空舖每晚都有呻吟在此,天明之後呀,拾屍真係不計其數囉。我親自踢到嘅,我數過有六七仗咁多!



無障礙網頁守則 (打開新視窗)