何綬畫意寫實攝影專輯

返回桌面版 主目錄 繁體 簡体 English 網頁指南 縮小文字大小 原本文字大小 放大文字大小

主頁

歲月留痕 香港情與影

何綬畫意寫實攝影專輯 照片為回憶留下印記,為事物留下記錄,讓欣賞照片的人憑著影像去觀察、細味、猜想、回憶、甚至重溫感受。 「歲月留痕-香港情與影」展覽由六個部份組成,分別收錄畫意寫實業餘攝影家何綬的生平簡介、九巴工人、夕陽行業、行頭巷尾、家在蘇屋及兩代攝影對談,除觀賞何綬的攝影專輯,還可細看人生歷程如何影響他的攝影路途及創作,亦讓他與年青人對話,為自己的作品作解說。


影片文字記錄:



簡介何綬

何綬係一位攝影愛好者,喜歡捕捉街頭巷尾嘅民生百態,同埋小市民嘅日常生活,佢將自己嘅攝影風格稱為「畫意寫實」。就等我哋嚟認識下呢位攝影發燒友嘅背景啦。

戰爭與學途

何綬喺1925年出生,同媽媽、細佬喺廣州生活,父親就喺澳門打理家族嘅藥材舖。1937年,何綬同媽媽嚟香港探親,無耐就傳嚟廣州淪陷的消息,何綬就留喺香港讀書。媽媽不幸過身之後,何綬就去澳門同父親一齊生活,兼且升讀中學,因為戰事持續,父親返廣州照顧細佬,何綬就番嚟香港尋找工作機會。

職業生涯

當時香港係日治時期,何綬去咗親戚嘅酒樓做散工,1950年代,佢轉職司機,為當年嘅華民政務司鶴健士(B.C.K. Hawkins)做私人司機。鶴健氏榮休番英國之後,佢再轉職九巴司機,工作咗28年咁耐。因為熱愛影相的緣故,他認識咗代理賓得相機的永記公司,喺永記工作至退休。

踏上影藝之途

何綬成為業餘攝影家,係由一部相機開始。當年老闆鶴健士送咗一部德國蔡司風琴式相機畀佢,佢就開始四處獵影,同好多發燒友一樣,有時去拍攝新界大自然景 色,有時拍低香港市區嘅夜景。後來為咗工作和照顧家庭,何綬再冇閒情逸緻,去拍攝大自然沙龍相,或者上影樓影人像沙龍。佢反而隨身攜帶一部小型相機,捕捉街頭巷尾嘅民生百態,以小市民為攝影對象,好似苦力、婦女、老人、兒童等, 然後配上詩句,表達自己對個人身世和社會民生的思想同情懷。

何綬鑽研攝影技術,以「畫意寫實」形容自己嘅攝影風格,佢出過好幾本相集,與讀者分享個人作品、攝影心得、對社會同世情嘅觀察同感受。何綬亦都喜歡參加攝影比賽,與影友比試,甚至參加國際沙龍,期望香港作品可以同外國作品睇齊。